R E K L A M A


Rolnicy

drukuj Prześlij znajomemu zgłoś błąd archiwum Cofnij
util util util
foto

Kwadrans o wsi i rolnictwie z 17 marca 2022 r.
2022-03-17 18:23:39 Artykuł czytany 51 razy


Promocja polskiej żywności Świat potrzebuje żywności najwyższej jakości. Polska taką żywnością dysponuje. Wszelkie działania promocyjne związane z eksportem naszych produktów rolno-spożywczych zmierzają do tego, aby Polskę kojarzyć jako producenta żywności wysokiej jakości, wyróżniającego się na tle innych krajów. Działania promujące polską żywnością za granica realizuje Krajowy Ośrodek wsparcia Rolnictwa. Ta instytucja wspiera również promocję polskiej żywności w kraju.


Marcin Wroński zastępca dyrektora generalnego KOWR powiedział w rozmowie z Andrzejem Ilczukiem, że promocja polskiej żywność i w kraju ma na celu jej popularyzację wobec ogromnego wolumenu żywności oferowanej na rynku. Dyrektor Wroński podkreślił, że chodzi o zwiększenie spożycia żywności produkowanej w Polsce. Większość przeprowadzonych działań realizowana jest w oparciu o wykorzystanie znaku graficznego „Polska smakuje”, co jest odpowiedzią na konieczność zbudowania jednej zauważalnej dla konsumentów marki polskiej żywności. Promowane jest także rolnictwo ekologiczne oraz odpowiedzialne decyzje zakupowe i patriotyzm konsumencki. Działania mają też na  celu popularyzację żywności wysokiej jakości wytwarzanej w ramach systemów jakości oraz oznaczeń, w tym żywności regionalnej, tradycyjnej i ekologicznej, a także zwiększenie. Marcin Wroński podkreślił znaczenie patriotyzmu gospodarczego i świadomych wyborów żywności w sklepach. Zachęcił do czytania etykiet i wybierania produktów polskich. Podkreślił, że jako producenci mamy ogromną siłę w kreowaniu popytu i wpływie na gospodarkę. Jako przykład podał bojkot towarów wyprodukowanych w Rosji. Wskazał, że pomocą może nam służyć znak ,,Produkt polski”, którym mogą bezpłatnie oznaczać żywność producenci. Warunkiem podstawowym jest wytwarzanie produktu z udziałem minimum 75 procent składników krajowych.

Jeśli chodzi o promocję polskiej żywności za granicą, KOWR podejmuje liczne inicjatywy na rzecz wsparcia rozwoju współpracy handlowej sektora rolno-spożywczego z zagranicą. Stara się budować pozytywny wizerunek i rozpoznawalność polskiej żywności za pomocą działań promocyjnych. Promuje polskie produkty na rynkach zagranicznych pod wspólnym hasłem „Poland tastes good”. Hasło to ma jednoznacznie kojarzyć się z Polską i budzić przekonanie, że polska żywność jest smaczna i odznacza się wysoką jakością. KOWR wspiera rozwój współpracy handlowej sektora rolno-spożywczego z zagranicą poprzez m.in.: organizację narodowych stoisk informacyjno-promocyjnych na zagranicznych targach i wystawach, realizację zagranicznych misji handlowych dla polskich przedsiębiorców czy też organizację w Polsce przyjazdowych misji handlowych zagranicznych importerów, dystrybutorów i przedstawicieli sieci handlowych, które obejmują m.in. rozmowy biznesowe z polskimi przedsiębiorcami oraz wizyty w zakładach produkcyjnych, publikowanie informacji w krajowych i zagranicznych mediach branżowych oraz ogólnokrajowych (tradycyjnych, elektronicznych i social media) promujących polskie produkty i polski sektor rolno-spożywczy, przygotowywanie opracowań i analiz dotyczących rynków zagranicznych. Prowadzone są również stosowne profile w mediach społecznościowych. Marcin Wroński podkreślił, że Polska dysponuje znacznym potencjałem do rozwoju eksportu produktów rolno-spożywczych. Zdobywanie nowych rynków zbytu – zwłaszcza spoza UE i co się z tym wiąże – pozyskiwanie nowych partnerów handlowych ma kluczowe znaczenie dla rozwoju naszej gospodarki, w tym polskiego rolnictwa i przemysłu spożywczego. Ponieważ w Polsce produkowane są nadwyżki żywności, dalszy rozwój krajowego sektora rolno-spożywczego w dużym stopniu zależy od możliwości zwiększania sprzedaży za granicę.

W 2021 r. wartość eksportu ogółem towarów rolno-spożywczych z Polski, w porównaniu z rokiem 2020, wzrosła o 9%, do nienotowanego dotąd poziomu 37,4 mld EUR, tj. 170,8 mld zł, a dodatnie saldo wymiany handlowej zwiększyło się o 9,7%, do 12,7 mld EUR, tj. 58,2 mld zł. Większość żywności ( 73 procent wpływów z eksportu)  sprzedajemy w Unii Europejskiej. produktów rolno-spożywczych uzyskano ze sprzedaży do krajów Unii Europejskiej. Z-ca dyrektora generalnego KOWR Marcin Wroński dodał, że poza Wspólnotą perpsektywicznymi rynkami dla polskiej żywności są m.in. Chiny, Korea Południowa, Wietnam czy Emiraty Arabskie. POSŁUCHAJ

AI  [ja]
wykop
- 101,7fm / 106,0 fm - ONAIR


Zapraszamy na audycje:

foto

O tym się mówi... Poranna rozmowa na antenie KRP
2023-02-09 16:07:30 Kategoria:

Codziennie, od poniedziałku do piątku o godz. 8:12 polecamy "O tym się mówi..." poranną rozmowę w Katolickim Radiu Podlasie. Gośćmi Marcina Jabłkowskiego i Andrzeja...

więcej »


foto

Caritas dla niepełnosprawnych
2023-02-16 14:38:58 Kategoria:

Rozumiejąc potrzeby osób z niepełnosprawnością Caritas Diecezji Drohiczyńskiej od lutego 2010 r. prowadzi Diecezjalny Ośrodek Wsparcia dla Osób Niepełnosprawnych...

więcej »
foto

Serwer Dell T330 – nowoczesne rozwiązanie dla małych...
2023-02-16 12:21:10 Kategoria:

Sewer to niezawodne urządzenie powszechnie wykorzystywane w wielu firmach. Przede wszystkim sprzęt cechuje się wysoką wydajnością oraz gwarancją bezpieczeństwa...

więcej »
foto

Na jakie telewizory warto zwrócić uwagę?
2023-02-16 11:25:20 Kategoria:

Choć nie milkną dyskusję, jaki telewizor LED byłby najlepszy, czy może trafniejszym wyborem byłyby telewizory LCD, plazma czy też zaawansowane technologicznie modele....

więcej »
foto

Jak mierzyć postępy działań SEO?
2023-02-15 11:06:39 Kategoria:

SEO, czyli Search Engine Optimization (optymalizacja stron pod wyszukiwarki internetowe) jest to zestaw technik stosowanych do zwiększenia widoczności witryny internetowej w...

więcej »
foto

Na co zwrócić uwagę, kupując pościel?
2023-02-14 12:48:01 Kategoria:

Sypialnia jest tą częścią domu, w której szuka się relaksu i spokoju. Wchodząc do niej tuż przed snem, powinna dawać poczucie bezpieczeństwa i być oazą po nawet...

więcej »
foto

Dlaczego młodzi ludzie coraz częściej inwestują na...
2023-02-14 10:39:26 Kategoria:

Przyjrzymy się, jak wygląda inwestowanie w akcje. Jak przygotowują się do tego młodzi inwestorzy? Czy giełda jest dla każdego?

więcej »
foto

Jak zacząć przygodę z pływaniem?
2023-02-13 10:48:46 Kategoria:

Aktywność fizyczna jest niezbędna do zachowania zdrowia, jednak nie każda dyscyplina będzie odpowiednia dla wszystkich. Jedni z nas wolą sporty siłowe, inni spokojną...

więcej »

Co, gdzie, kiedy

w lewoKwiecień 2024w prawo
Pon Wt Śr Czw Pią So Nd
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Najnowsze Informacje