R E K L A M A


MIASTO BIAŁA PODLASKA

drukuj Prześlij znajomemu zgłoś błąd archiwum Cofnij
util util util

Nie dajmy się oszukać! Miejski rzecznik ostrzega przed nieuczciwymi firmami
2015-11-25 09:38:38 Artykuł czytany 703 razy


W ostatnich tygodniach wzrosła liczba skarg mieszkańców, dotycząca zawierania umów poza lokalem przedsiębiorstwa i na odległość. Problem dotyczy transakcji z operatorami sieci telekomunikacyjnych i energetycznych. Bądźmy ostrożni i zwracajmy uwagę na każdy podpis.


Nieuczciwe działania bardzo często mają związek z przedstawicielami handlowymi, którzy odwiedzają potencjalnych odbiorców usług w miejscu ich zamieszkania lub kontaktują się z nimi drogą telefoniczną. Niejednokrotnie podają przy tym nieprawdziwe informacje o firmie lub instytucji, którą reprezentują.
 
- Rzecznik przestrzega przed nadmiernym zaufaniem do informacji przekazywanych przez te osoby. Często bowiem dochodzi do sytuacji, w których nieuczciwi przedstawiciele nakłaniają do zmiany dostawcy usług telekomunikacyjnych czy też dostawcy energii, poprzez podpisanie nowej, „korzystniejszej” umowy, składając niejednokrotnie ofertę niższej ceny – ostrzega Jolanta Marczuk, miejski rzecznik konsumentów.
 
W błąd mogą nas wprowadzić chociażby informacje na temat reprezentowanej firmy, bo handlowcy często podają się za przedstawicieli aktualnego przedsiębiorcy energetycznego lub telekomunikacyjnego, a w efekcie reprezentują całkiem inny podmiot. Ponadto nie powiadamiają o ewentualnych skutkach zawarcia umowy i zmiany operatora.
 
Nieuczciwi sprzedawcy często ukrywają fakt zawarcia nowej umowy, nie informują, że jest to powiązane z rozwiązaniem umowy z dotychczasowym przedsiębiorcą i skutkuje niekiedy naliczeniem dodatkowych opłat. Ponadto w wielu przypadkach zgłaszanych do miejskiego rzecznika konsumentów powtarzała się sytuacja, w której mieszkańcowi nie pozostawiono kopii podpisanych dokumentów.
 
- Proszę o zachowanie czujności, zwłaszcza przez osoby starsze, mieszkające samotnie, które najbardziej są narażone na nieuczciwe działania przedstawicieli handlowych. Ich ufność i łatwowierność jest bezwzględnie wykorzystywana. Nie należy pochopnie podpisywać żadnych dokumentów, a jeżeli chcemy zmienić dostawcę usług, należy zrobić to świadomie – wyjaśnia miejski rzecznik.
 
Klika ważnych zasad:

• dostawcę usług zmieniaj świadomie
• zanim podasz swoje dane w czasie rozmowy telefonicznej upewnij się czy przedstawiciel mówi prawdę, poproś go o imię i nazwisko oraz nazwę firmy, którą reprezentuje,
• w swoim miejscu zamieszkania dokładnie wylegitymuj osobę nieznajomą;
• sprawdź wiarygodność firmy, którą reprezentuje handlowiec;
• przeczytaj dokumenty, które podpisujesz;
• nie podpisuj, jeśli nie rozumiesz;
• jak podpiszesz - zadbaj o to aby handlowiec zostawił Ci komplet dokumentów;
• w przypadku umowy podpisanej w domu możesz od niej odstąpić w ciągu 14 dni, a handlowiec powinien cię o tym poinformować i przedstawić wzór formularza odstąpienia od umowy.
 
Pomocy możemy szukać u miejskiego rzecznika konsumentów w pokoju 21 urzędu miasta od poniedziałku do piątku w godz. 9-15. Pytania można kierować także pod nr tel.: 83 341-68-48 oraz na adres mailowy: mrk@bialapodlaska.pl.
 

Inf. pras.

DJ

wykop
Nasi reporterzy są do państwa dyspozycji:

Izabela Chajkaluk
tel. 500 106 004
biala@radiopodlasie.pl
|
|
|
Sławomir Karczewski
tel. 500 106 003
miedzyrzec@radiopodlasie.pl
|
|
|
Beata Malczuk
tel.
b.malczuk@radiopodlasie.pl

Komentarze

Odśwież obrazek.

Publikowane komentarze sa prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Redakcja zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy obraźliwych lub zawierających wulgaryzmy.




REKLAMA
- 101,7fm / 106,0 fm - ONAIR


Zapraszamy na audycje:

foto

O tym się mówi... Poranna rozmowa na antenie KRP
2023-02-09 16:07:30 Kategoria:

Codziennie, od poniedziałku do piątku o godz. 8:12 polecamy "O tym się mówi..." poranną rozmowę w Katolickim Radiu Podlasie. Gośćmi Marcina Jabłkowskiego i Andrzeja...

więcej »


foto

Caritas dla niepełnosprawnych
2023-02-16 14:38:58 Kategoria:

Rozumiejąc potrzeby osób z niepełnosprawnością Caritas Diecezji Drohiczyńskiej od lutego 2010 r. prowadzi Diecezjalny Ośrodek Wsparcia dla Osób Niepełnosprawnych...

więcej »
foto

Serwer Dell T330 – nowoczesne rozwiązanie dla małych...
2023-02-16 12:21:10 Kategoria:

Sewer to niezawodne urządzenie powszechnie wykorzystywane w wielu firmach. Przede wszystkim sprzęt cechuje się wysoką wydajnością oraz gwarancją bezpieczeństwa...

więcej »
foto

Na jakie telewizory warto zwrócić uwagę?
2023-02-16 11:25:20 Kategoria:

Choć nie milkną dyskusję, jaki telewizor LED byłby najlepszy, czy może trafniejszym wyborem byłyby telewizory LCD, plazma czy też zaawansowane technologicznie modele....

więcej »
foto

Jak mierzyć postępy działań SEO?
2023-02-15 11:06:39 Kategoria:

SEO, czyli Search Engine Optimization (optymalizacja stron pod wyszukiwarki internetowe) jest to zestaw technik stosowanych do zwiększenia widoczności witryny internetowej w...

więcej »
foto

Na co zwrócić uwagę, kupując pościel?
2023-02-14 12:48:01 Kategoria:

Sypialnia jest tą częścią domu, w której szuka się relaksu i spokoju. Wchodząc do niej tuż przed snem, powinna dawać poczucie bezpieczeństwa i być oazą po nawet...

więcej »
foto

Dlaczego młodzi ludzie coraz częściej inwestują na...
2023-02-14 10:39:26 Kategoria:

Przyjrzymy się, jak wygląda inwestowanie w akcje. Jak przygotowują się do tego młodzi inwestorzy? Czy giełda jest dla każdego?

więcej »
foto

Jak zacząć przygodę z pływaniem?
2023-02-13 10:48:46 Kategoria:

Aktywność fizyczna jest niezbędna do zachowania zdrowia, jednak nie każda dyscyplina będzie odpowiednia dla wszystkich. Jedni z nas wolą sporty siłowe, inni spokojną...

więcej »

Biała Podl.

w lewoKwiecień 2024w prawo
Pon Wt Śr Czw Pią So Nd
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Kondolencje

Najnowsze Informacje