R E K L A M A



ŁUKÓW

drukuj Prześlij znajomemu zgłoś błąd archiwum Cofnij
util util util
foto

Czy będą „słodkie koalicje”?
2014-11-21 08:23:42 Artykuł czytany 4166 razy


Wprawdzie wciąż nieoficjalnie, ale znamy już wyniki wyborów do Rady Miasta Łuków, Rady Powiatu Łukowskiego i Sejmiku Województwa Lubelskiego. W Łukowie zdecydowaną większość ma PiS, w powiecie łukowskim – PSL, a w Sejmiku będzie dwóch przedstawicieli powiatu łukowskiego. W oczekiwaniu na oficjalne ogłoszenie wyników wyborów, mamy czas na analizę i stawianie pytań o powyborcze koalicje.


W Radzie Miasta Łuków 10 mandatów zdobyło Prawo i Sprawiedliwość. Jeden mandat tego ugrupowania jest jednak „niepewny”. To mandat zdobyty przez obecnego burmistrza Dariusza Szustka. Na pierwszej sesji nie złoży więc on ślubowania. Musi czekać co przyniesie druga tura wyborów. Jeżeli nadal zostanie burmistrzem, to w okręgu numer 8, z którego kandydował, i w którym wygrał, odbędą się wybory uzupełniające. Dopóki więc wybrany zsotanie nowy radny w okręgu nr 8, PiS będzie więc miało realnie 9 radnych, a Rada Miasta będzie na początku obradować w pomniejszonym, 20 osobowym składzie.

Drugi w kolejności w Radzie Miasta klub radnych to klub Platformy Obywatelskiej. Ma ona 4 radnych. Razem z radnymi z PiS może więc ponownie zawiązać koalicje – tak jak to było w poprzedniej kadencji. Ale z informacji, które się pojawiają wynika, że ta historia już się nie powtórzy. Nie będzie w Łukowie „słodkiej koalicji”.

Powyborcze rozmowy trwają. Niewykluczone, że przez kolejne cztery lata radni PiS będą współpracować w Radzie Miasta z trzema radnymi z Przymierza dla Ziemi Łukowskiej. Ostatecznie dowiemy się o tym podczas pierwszej sesji, ale jak zapewnia burmistrz Dariusz Szustek, jeżeli wygra, chce budować w mieście szeroką kolację. Na taką „koalicję interesów” a nie poglądów, radni w Łukowie mogą sobie pozwolić. Wybrani nie są z list wyborczych komitetów, ale bezpośrednio przez mieszkańców. Jednomandatowe okręgi wyborcze zmieniają zasady gry. W okręgach reprezentowanych przez radnych nawet nie z koalicyjnego układu, też są wyborcy burmistrza.

Jeżeli chodzi natomiast o układ sił w powiecie łukowskim, to rozmowy podobno wciąż trwają. Możliwe są różne warianty. Może rządzić PSL i PO razem z radnymi z ŁWS i Samorządowców Razem, jak i PiS i Przymierze dla Ziemi Łukowskiej z radnymi z ŁWS i Samorządowców Razem. Jaki układ powstanie? Do 30 listopada powinniśmy już to wiedzieć.

O ile składy Rady Miasta i Rady Powiatu poznaliśmy już wcześniej, o tyle informacja o kandydatach, którzy zdobyli mandaty radnych Sejmiku Województwa Lubelskiego, nadeszła dopiero wieczorem, w czwartek 20 listopada. W województwie lubelskim wygrało PiS. Ale jak wynika z nieoficjalnych informacji, rządzącą koalicję stworzą ponownie PSL i PO. Jeżeli tak się stanie, będzie to oznaczało, że powiat łukowski będzie miał swoich przedstawicieli zarówno w sejmikowej koalicji, jak i w sejmikowej opozycji. W koalicji będzie Marek Kopeć z PSL, a w opozycji Krzysztof Głuchowski z PiS.

W radach trwają powyborcze rozmowy. A tymczasem mieszkańcy Łukowa przygotowują się do drugiej tury wyborów na burmistrza. W tym pojedynku zmierzą się – tak jak cztery lata temu – Dariusz Szustek i Zbigniew Zemło. Druga tura w niedzielę 30 listopada.

Państwowa Komisja Wyborcza zapowiada, że jeszcze dziś ogłosi oficjalne wyniki wyborów. Gdyby tak się stało, to pierwsze sesje nowo wybranych rad będą musiały odbyć się najpóźniej do piątku 28 listopada. Termin pierwszych sesji wyznaczają komisarze wyborczy. I wówczas na tych sesjach poznamy ostateczne kształty powyborczych koalicji.

AKup/Łuków/DJ
wykop
Nasi reporterzy są do państwa dyspozycji:

Anna Kupińska
tel. 509 310 762
lukow@radiopodlasie.pl
|
|
|
Sławomir Karczewski
tel. 500 106 003
miedzyrzec@radiopodlasie.pl

Komentarze

  • zakłopotany
    2014-11-24 23:30:38

    arrow

    koalicja? trzeba podejść do tego racjonalnie co będzie kiedy wygra p.Szustek rada i burmistrz po przez w/w koalicję będzie rządzić miastem każda propozycja przejdzie gładko co będzie jak wygra p.Zemło kłótnie niesnaski obrzucanie się błotem brak zawiązania koalicji przez p.Zemło nie wróży temu miastu dobrze. Szpitalem nie rządzi rada miasta burmistrz więc prywatyzował nie prywatyzował ona/on nie będzie szpital jest powiatowy ps. nie głosowałem w pierwszej turze ani na p.Szustka ani na p.Zemło mętlik w głowie pozostaje na kogo postawić

  • prawda to?
    2014-11-24 01:15:12

    arrow

    A ja słyszałem, że jak Kozioł będzie dalej starostą, to za 4 lata w Gręzówce powstanie wielofunkcyjny stadion, który pomieści ok 20 tys. ludzi na trybunach.

  • e nie z sąsiedztwa
    2014-11-23 16:00:26

    arrow

    Na pewno na Pan Baranowskiego nie głosowałeś, bo go nie znasz. Jak byś go znał, to byś wiedział, że jakie ma poglądy i jaki jest ma charakter. Jego tylko interesuje, dobro mieszkańców. Tyle w temacie.

  • z sąsiedztwa
    2014-11-23 14:56:51

    arrow

    ,,słodkie koalicje"? sam nie wiem jak nazwać sytuację, gdy p.Leonard Baranowski, który zawsze był krytykiem PiS-u i burmistrza D.Sz. teraz wchodzi do koalicji na pierwsze zawołanie? Nie takiego radnego wybierałem Kończ Pan -Panie Baranowski i wstydu oszczędz.

  • Do zołzika
    2014-11-23 10:45:49

    arrow

    Mamić to nie nas ,ale tych co nic nie czytają,nie widza i mająk lapki na oczach.Pomnażanie majątku to już niektórym weszło w krew,z niczym i z nikim się nie liczą choćby ta wielka nagroda .Pytam za co?

  • ZOłZik
    2014-11-22 22:33:55

    arrow

    PiS i Przymierze nie sprywatyzują szpitala. To pewne. Pracownicy szpitala przy rządach PiS i Przymierza możecie być spokojni o swoje miejsca pracy bez względu na to co o tym myśli wasz nieudolny i zamykający się przed wami w gabinecie dyrektor z PO.

  • pacjent
    2014-11-22 19:37:31

    arrow

    co do szpitala to trzeba być czujnym. a co do burmistrza to jestem za obecnym. wróciłem z Norwegii po 5 latach to co widzę to do Norwegii nam daleko ale to co widziałem 5 lat temu i teraz zaskakuje na + a w bloku rodziców mówią że chłop konkretny i robi dużo

  • bany
    2014-11-22 19:31:39

    arrow

    PiS i Przymierze szpitala nigdy nie sprywatyzują i do tego nie dopuszczą! PO z PSL sprywatyzowali szpital wojewódzki w Siedlcach i takie są fakty.

  • realista
    2014-11-22 19:10:03

    arrow

    A czy macie pewnośc ,że pis przymierze i pan W nie zechcą prywatyzacji szpitala? Kto ma dużo majątku chce jeszcze więcej.Na pazernośc nie ma lekarstwa.Przecież jest pan ,którego żona jest właścicielem przychodni.To co nie zechcą prywatyzacji szpitala? Wmiarę jedzenia apetyt rośnie.Żebyście się nie przeliczyli z tą koalicja.

  • do radzio
    2014-11-22 18:55:08

    arrow

    szpital to chciała przekształcić poprzednia ekipa ,dlatego odsunęli starostę i powstała kolorowa koalicja.Obecny dyrektor zarządza dobrze.Oby w powiecie nie zmieniła się koalicja. Kogo w Łukowie stać na prywatne leczenie??

  • el
    2014-11-22 17:54:08

    arrow

    O to znowu Kozioł będzie starosta. Pewnie w tej kadencji wybuduje w Gręzówce metro, a w Łukowie dokończenie obwodnicy odłożne na czas nieokreślony

  • obywatel
    2014-11-22 14:45:44

    arrow

    Dlatego w sprawie szpitala trzeba sie temu uważnie przyglądać i nie bagatelizować problemu bo dotyczy nas wszystkich .W razie czego tylko manifestacje bo nic innego na te elity nie działa .

  • obywatel
    2014-11-22 14:45:15

    arrow

    Dlatego w sprawie szpitala trzeba sie temu uważnie przyglądać i nie bagatelizować problemu bo dotyczy nas wszystkich .W razie czego tylko manifestacje bo nic innego na te elity nie działa .

  • Próżno wymagać myślenia
    2014-11-22 14:03:27

    arrow

    Zgadzam się z tym, że takie myślenie, że środki UE mogą załatwić tylko kolesie może reprezentować tylko łysy dureń ale nie wymagajcie od człowieka, który zanim mu kolesie załatwili dobrą fuchę wykonywał tylko proste czynności, żeby myślał inaczej.

  • prośba
    2014-11-22 13:25:45

    arrow

    a ja bym bardzo prosiła wszystkich kandydatów nie tylko o usuniecie plakatów ale również drutów po tych plakatach. W wielu miejscach pozostawały na latarniach i barierkach i wiszą na wysokości zagrażającej ludziom.

  • Zszokowany
    2014-11-22 13:04:17

    arrow

    Kto widział poparcie dla Szustka w Masterze?Toz to szczyt hipokryzji!!!Kozioł chwlący 4lata dobrą współpracę z Szustkiem !Ale ten pan potrafi mówić nieprawde!!Zarzycki ?Pierwszy wróg PiSu i Kościoła?Szok No chyba że,,sprzedał"się za z-cę burmistrza.Współczuje tylko Szustkowi Przy 2 zastępcach będzie miał wesoło.Ciekawe co na to Mateńko?Kto bdzie ważniejszy??Ale juz przeszedł siebie Ciołek Ten to ,,poszedł"po całosci.Czy ten pan nie ma nic a nic w sobie honoru?Zreszta całe to Przymierze to lewicowe,Koziołowe czy jakies inne?Najsmieszniejsze ,ze Szustkowi niekoniecznie to pomoże Ludzie juz teraz całkiem ,,zgłupieli"Przepraszam za słowo.Szok!! Hipokryzja i Niedowierzanie!Co za ludzie??!!

  • pinki
    2014-11-22 12:30:37

    arrow

    raczej pewne i bardzo zaskakujace informacje dochadzą zostaje stare pis przymierze i UWAGA pan wisiński az sam niemoge uwierzyć

  • radzio
    2014-11-22 10:50:55

    arrow

    PSL z Platformą szpital będą prywatyzować tak jak w Siedlcach.

  • ktos wie
    2014-11-22 07:57:51

    arrow

    co ze szpitalem? zaorają czy nadal bedą tylko przepychanki

  • llu
    2014-11-21 19:38:12

    arrow

    Ale w jaki sposób spłacił zadłużenie ? - wyprzedając majątek miasta. Prawda jest taka żeby pozyskać fundusze UE trzeba mieć wkład własny a jak w kasie pusto zaciąga się kredyty 100 % miast tak robi. O parku szkoda pisać bo przeciwnicy Zemły krytykują a pierwsi się lansują na imprezach tam organizowanych. Obłuda i woda na młyn dla elektoratu. Podwyżka podatków i opłat, cen za śmieci, ciągłe tłumaczenia, zrzucanie winy na Zemłę - Mi to nie odpowiada chcę żyć w mieście gdzie gdzie podatki są małe i jest gdzie odpocząć a Radni potrafią się porozumieć ponad podziałami - realizują program wszystkich Radnych a nie tylko koalicji. Gdy Zemło był Burmistrzem nie było afer i ciągłych kłótni. Wybierając Burmistrza głosujmy na człowieka a nie na partię.

  • poborca
    2014-11-21 19:27:23

    arrow

    Zemło zaczął...
    Zemło tylko zaczął...
    Zemło znowu zaczął..... starać się o władze.
    Wyborcy nie mogą zaczynać ale będą decydować!

  • llu
    2014-11-21 19:12:23

    arrow

    Ale w jaki sposób spłacił zadłużenie ? - wyprzedając majątek miasta. Prawda jest taka żeby pozyskać fundusze UE trzeba mieć wkład własny a jak w kasie pusto zaciąga się kredyty 100 % miast tak robi. O parku szkoda pisać bo przeciwnicy Zemły krytykują a pierwsi się lansują na imprezach tam organizowanych. Obłuda i woda na młyn dla elektoratu. Podwyżka podatków i opłat, cen za śmieci, ciągłe tłumaczenia, zrzucanie winy na Zemłę - Mi to nie odpowiada chcę żyć w mieście gdzie gdzie podatki są małe i jest gdzie odpocząć a Radni potrafią się porozumieć ponad podziałami - realizują program wszystkich Radnych a nie tylko koalicji. Gdy Zemło był Burmistrzem nie było afer i ciągłych kłótni. Wybierając Burmistrza głosujmy na człowieka a nie na partię.

  • wyborca
    2014-11-21 18:37:56

    arrow

    Kino ?Czym się tu chwalić.W sali dłużej posiedzieć to można ducha wyzionąć.Prusa zaczął Zemło.Taki super, to czego do Łukowa żaden inwestor nie przyszedł.Sprzedawać majątek społeczny to nie trzeba wielkiego ekonomisty.Tak Zemło zadłużył miasto,ale Szustek rozłożył kredyt na lata ,no i trochę spłacił.Strefa ekonomiczna jak on będzie dalej rządził zarośnie chwastami, bo ten pan nie umie przyciągać do siebie ludzi,a odwrotnie.Głuchowski nic nie zrobiłdla Łukowa i nie zrobi.Miasto jak było zaściankiem tak może być dalej.Przybędzie tylko innych krajów więcej miast zaprzyjaźnionych,żeby panowie mogli dokąd wyjeżdżać za podatnika pieniądze na darmową turystykę.

  • Anita
    2014-11-21 18:22:51

    arrow

    gdzie jest Ula "środki" Bancerz?

  • Jack
    2014-11-21 18:17:47

    arrow

    do www, a co ma piernik do wiatraka? Właśnie to pseudopoparcie to wstrętne kolesiostwo i próba szantażowania wynorców. W demokratycznym, nie partyjniack państwie powinno rządzić prawo i równe dla wszystkich warunki. Twoja próba wybrnięcia z idiotycznych zagrywek poziomem im dorównuje. Zagrywki, zresztą podle jestem w stanie zrozumieć, ale jeśli są to twoje poglądy, to współczuję. Stop szantażystom politycznym z PO!

  • Jack
    2014-11-21 18:17:43

    arrow

    do www, a co ma piernik do wiatraka? Właśnie to pseudopoparcie to wstrętne kolesiostwo i próba szantażowania wynorców. W demokratycznym, nie partyjniack państwie powinno rządzić prawo i równe dla wszystkich warunki. Twoja próba wybrnięcia z idiotycznych zagrywek poziomem im dorównuje. Zagrywki, zresztą podle jestem w stanie zrozumieć, ale jeśli są to twoje poglądy, to współczuję. Stop szantażystom politycznym z PO!

  • Joanna
    2014-11-21 17:10:27

    arrow

    Zemło zaczął Kino?
    Zemło Zaczął Prusa?
    Zemło zaczął ....................

  • jack
    2014-11-21 16:33:40

    arrow

    Leonard Baranowski się dogadał z pisem tak napisało master tv. Napisali ze całe ŁWS wspiera Szustka ale to nie prawda, sam Baranowski go wspiera,człowiek bez honoru.Panie Baranowski za 4 lata ludzie panu podziekują....

  • wyborca
    2014-11-21 14:42:55

    arrow

    Szustek dokończył to co Zemło zaczął .NIE MACIE SIĘ CZYM TAK PRZECHWALAĆ.Za tępe głowy chyba jesteście ,żeby to zrozumieć.

  • a
    2014-11-21 13:38:38

    arrow

    Niech zostanie poprzednia była OK,

  • a
    2014-11-21 13:38:15

    arrow

    Niech zostanie poprzednia była OK,

  • www
    2014-11-21 13:34:23

    arrow

    Do jacka :
    To nie jest kolesiostwo - to jest walka o miliony - zarówno zł jak i głosy wyborców za 4 lata.
    Tak naprawdę kampania już się zaczęła do następnych wyborów.
    Jak w Lublinie nie ma Cię kto poprzeć to dostaniesz połowę tego co mógłbyś dostać mając za sobą odpowiednie osoby ...

    Ja wiem, że Odchodzący Burmistrz stwierdzi, ze ma wszędzie dobre kontakty, ale o ile wiem jest to tylko robienie dobrej miny.

  • Anna
    2014-11-21 12:59:55

    arrow

    zgadzam się z Jack- w każdym programie UE są procedury naboru wniosków i jeżeli jest dobrze napisany wniosek to bez względu na to z jakiej opcji jest włodarz dofinansowanie dostanie.
    Jeżeli ktoś uważa inaczej to znaczy że cofneliśmy się w rozwoju społecznym do Białorusi lub Rosji.
    ja tego nie popieram - jestem za włodarzem który nie patrzy czy w sejmiku są koledzy tylko bez względu na wszystko korzysta z tego co jest możliwe i co najważzniejsze skutecznie. Podoba mi się pomysł ze strefą - na pewno po jakimś czasie przyniesie to miejsca pracy. inni tworzą je zatrudniając w urzędzie

  • wyborca
    2014-11-21 12:35:14

    arrow

    Panie Zemło dopóki nie rozliczy się pan z 7 milionów wydanych na renowację parku miejskiego to niech pan nawet nie startuje na fotel burmistrza.

  • grabierzca
    2014-11-21 12:03:18

    arrow

    Zgadzam się z jackiem,to tylko jakiś łysy dureń bez rozumu może pisać takie bzdety o tych środkach i o tym kto o nich będzie decydował.

  • justa
    2014-11-21 10:39:16

    arrow

    O Szustku można różne rzeczy powiedzieć. Ale takiego Burmistrza który zrobił tak wiele dla miasta dawno nie było. Olbrzymie zadłużenie, które zostało odziedziczone po Zemle zostało zmniejszone a mimo to wygospodarowano dużo środków na inwestycje. Widać, że miasto korzystnie się zmienia. Za Zemły tego nie było, taka jest opinia wielu ludzi

  • jack
    2014-11-21 09:54:55

    arrow

    Przestańcie już z tymi środkami, bo nie da się tego czytać. W tym kraju nie ma procedur tylko układy? Jak nie będzie PSL albo PO to nie będzie środków? To jest jakiś szantaż! Sami przyznajecie że to zwykłe kolesiostwo!

  • www
    2014-11-21 09:26:44

    arrow

    "Szeroka koalicja" tworzona przez Odchodzącego Burmistrza to niestety mrzonki. Jest za bardzo arogancki i butny - to nie jest osoba która łączy a raczej dzieli.

    A koalicja by się przydała - przez najbliższe 4 lata na Lubelszczyznę napłynie masa pieniędzy - wygląda na to że z Łukowa nie będzie miał kto po nie sięgnąć -PIS jest w opozycji więc dostaniemy ochłapy.
    Szkoda

Odśwież obrazek.

Publikowane komentarze sa prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Redakcja zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy obraźliwych lub zawierających wulgaryzmy.


 

REKLAMA
- 101,7fm / 106,0 fm - ONAIR


Zapraszamy na audycje:

foto

O tym się mówi... Poranna rozmowa na antenie KRP
2023-02-09 16:07:30 Kategoria:

Codziennie, od poniedziałku do piątku o godz. 8:12 polecamy "O tym się mówi..." poranną rozmowę w Katolickim Radiu Podlasie. Gośćmi Marcina Jabłkowskiego i Andrzeja...

więcej »


foto

Caritas dla niepełnosprawnych
2023-02-16 14:38:58 Kategoria:

Rozumiejąc potrzeby osób z niepełnosprawnością Caritas Diecezji Drohiczyńskiej od lutego 2010 r. prowadzi Diecezjalny Ośrodek Wsparcia dla Osób Niepełnosprawnych...

więcej »
foto

Serwer Dell T330 – nowoczesne rozwiązanie dla małych...
2023-02-16 12:21:10 Kategoria:

Sewer to niezawodne urządzenie powszechnie wykorzystywane w wielu firmach. Przede wszystkim sprzęt cechuje się wysoką wydajnością oraz gwarancją bezpieczeństwa...

więcej »
foto

Na jakie telewizory warto zwrócić uwagę?
2023-02-16 11:25:20 Kategoria:

Choć nie milkną dyskusję, jaki telewizor LED byłby najlepszy, czy może trafniejszym wyborem byłyby telewizory LCD, plazma czy też zaawansowane technologicznie modele....

więcej »
foto

Jak mierzyć postępy działań SEO?
2023-02-15 11:06:39 Kategoria:

SEO, czyli Search Engine Optimization (optymalizacja stron pod wyszukiwarki internetowe) jest to zestaw technik stosowanych do zwiększenia widoczności witryny internetowej w...

więcej »
foto

Na co zwrócić uwagę, kupując pościel?
2023-02-14 12:48:01 Kategoria:

Sypialnia jest tą częścią domu, w której szuka się relaksu i spokoju. Wchodząc do niej tuż przed snem, powinna dawać poczucie bezpieczeństwa i być oazą po nawet...

więcej »
foto

Dlaczego młodzi ludzie coraz częściej inwestują na...
2023-02-14 10:39:26 Kategoria:

Przyjrzymy się, jak wygląda inwestowanie w akcje. Jak przygotowują się do tego młodzi inwestorzy? Czy giełda jest dla każdego?

więcej »
foto

Jak zacząć przygodę z pływaniem?
2023-02-13 10:48:46 Kategoria:

Aktywność fizyczna jest niezbędna do zachowania zdrowia, jednak nie każda dyscyplina będzie odpowiednia dla wszystkich. Jedni z nas wolą sporty siłowe, inni spokojną...

więcej »

Łuków

w lewoMarzec 2024w prawo
Pon Wt Śr Czw Pią So Nd
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Kondolencje

Najnowsze Informacje