|
Organizatorzy rajdu opracowali już szczegółowy program i wyznaczyli trzy trasy rajdu. Będą one wiodły z Łukowa, Wiśniewa i Gręzówki do bazy rajdu, która będzie znajdować się w Rezerwacie Jata, na terenie wiaty edukacyjnej Ostoja. Trasy z Łukowa i Wiśniewa będą miały po ponad 20 kilometrów. Trasa rozpoczynająca się w Gręzówce jest przeznaczona dla rodzin z dziećmi, i będzie wynosić około 10 kilometrów.
Zapisy na rajd ruszają już we wtorek 7 czerwca. Uczestnicy rajdu dokonują zgłoszenia w miejscu, z którego chcą wyruszyć:
TRASA nr 1 - ŁUKÓW, w dniu 7 czerwca 2016r. w godz. 18-19 w sali konferencyjnej Urzędu Miasta Łuków. Osoby przyjmujące zgłoszenia: Sławomir Smolak tel. 509 199 705 i Robert Wysokiński tel. 513 869 916
TRASA nr 2 - WIŚNIEW, w dniach 7-10 czerwca 2016r. w Gminnym Ośrodku Kultury w godz. 15-19. Osoba przyjmująca zgłoszenia: Robert Pierog - gminny animator sportu.
TRASA nr 3 /trasa dla rodzin z dziećmi/ - we wskazanych wyżej punktach w Łukowie i Wiśniewie.
Trasę rajdu, szczegółowy program oraz wszelkie niezbędne informacje na temat tego wydarzenia znaleźć można też na stronie Towarzystwa Przyrodniczo – Historycznego „Orlik”: tphorlik.org.pl oraz na stronach gminy Łuków i Wiśniew: lukow.ug.gov.pl, wisniew.pl, lukow.org.pl.
Ramowy program I Pieszego Rajdu Śladami Kapitana „Ostoi”
Dzień pierwszy - 18 czerwca
9.00 – 9.30 Łuków, cmentarz, przed kościółkiem – Start uczestników Trasy nr 1
10.00 – 10.30 – Wiśniew, przed Urzędem Gminy - Start uczestników Trasy nr 2
12.30 – 13.00 – Gręzówka, cmentarza - Start uczestników Trasy nr 3 /rodzin z dziećmi/
Godz. 18.00 – 19.00 – zakwaterowanie w bazie Rajdu - we wiacie edukacyjnej „Ostoja”
Godz. 19.00 – oficjalne powitanie uczestników Rajdu, posiłek przy ognisku
Godz. 20.30 – wspólne śpiewanie pieśni patriotycznych, gawęda partyzancka, opowieść o kpt. Wacławie Rejmaku ps. „Ostoja”
Godz. 22.00 - festiwal filmów: „Ostoja”, „Kasanci z Jaty”, „Orlik”
Dzień drugi – 19 czerwca
Godz. 8.00 – pobudka
Godz. 9.00 – wyjście pod pomnik upamiętniający Żołnierzy Armii Krajowej
Godz. 10.00 - Msza św., apel poległych
Godz. 12.00 – część edukacyjno – historyczna w bazie Rajdu (prezentacja wyposażenia, uzbrojenia i umundurowania wojskowego, wystawa fotografii historycznej)
Godz. 12.40 – poczęstunek grochówką
Godz. 15.00 – zakończenie Rajdu
Regulamin i trasy rajdu.
AKup [MSz]