R E K L A M A



LUBARTÓW

drukuj Prześlij znajomemu zgłoś błąd archiwum Cofnij
util util util
foto

Kolejny krok do budowy S19 między Lublinem a Lubartowem
2020-06-29 18:22:22 Artykuł czytany 291 razy


Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S19 między Lublinem a Lubartowem.


Przetarg dotyczy budowy 23-kilometrowego odcinka dwujezdniowej drogi ekspresowej, z rezerwą pod trzeci pas. Obecny odcinek drogi krajowej między Lublinem a Lubartowem jest jedną z najbardziej obciążonych ruchem jednojezdniowych dróg w województwie lubelskim. W ciągu doby korzysta z niej średnio ponad 25 tys. samochodów.
 
W miejscowości Niemce niemal codziennie z tego powodu tworzą się zatory. Dzięki drodze ekspresowej usprawni się ruch na tym odcinku, zwiększy bezpieczeństwo mieszkańców i podróżnych, a także komfort i czas jazdy.

Ekspresowo z Lublina do Lubartowa


W ramach inwestycji przebudowane zostanie obecne obejście Lubartowa. Powstanie dwujezdniowa droga, z dwoma pasami w obu kierunkach i rezerwą pod trzeci pas, bezkolizyjne węzły oraz wiadukty w ciągu dróg lokalnych. Wybudowanych zostanie w sumie ponad 45 km dróg poza trasą główną.

W miejscu obecnego skrzyżowania DK19 z drogą wojewódzką nr 815 powstanie węzeł Lubartów Północ, a na przecięciu z drogą powiatową prowadzącą przez Nowodwór do Kozłówki węzeł Lubartów Zachód. 

Dalej droga ekspresowa S19 pobiegnie nowym śladem, omijając od wschodu Niemce. Na przecięciu z drogą wojewódzką nr 828 powstanie węzeł Niemce Wschód, a w okolicy obecnego skrzyżowania z drogą powiatową prowadzącą do Leonowa węzeł Niemce Południe. 

Trasa połączy się z istniejącym węzłem Lublin Rudnik na obwodnicy Lublina.

Planowany czas realizacji

Czas przewidziany na zaprojektowanie drogi, uzyskanie decyzji ZRiD i realizację robót wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie, wynosi 39 miesięcy od daty zawarcia umowy. Do czasu przewidzianego na roboty nie wlicza się okresów zimowych, trwających od 16 grudnia do 15 marca, liczonych jako trzy miesiące.

Rozpoczęcie robót planowane jest w drugiej połowie 2022 roku.

S19 na deskach projektantów i w przetargach

Na pozostałych odcinkach S19, od granicy z woj. podlaskim do Lubartowa trwają prace projektowe. Dla odcinka granica woj. podlaskiego – Łosice – granica woj. lubelskiego (ok. 33 km) opracowywane jest Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R).

Trwa opracowywanie koncepcji programowej dla odcinków:

    granica woj. lubelskiego – Międzyrzec Podlaski (ok. 11 km),
    obwodnica Międzyrzeca Podlaskiego (dobudowa drugiej jezdni – ok. 7 km),
    Międzyrzec Podlaski – Radzyń Podlaski (ok. 22 km),
    Radzyń Podlaski – Kock (ok. 19 km),
    obwodnica Kocka (dobudowa drugiej jezdni – ok. 8 km),
    Kock – Lubartów (ok. 16 km).

Przypomnijmy, że w tym roku ogłosiliśmy już przetargi na projekt i budowę czterech odcinków S19 w woj. podlaskim o łącznej długości ponad 60 km: Krynice – Dobrzyniewo – Białystok Zachód, Białystok Zachód – Księżyno, Księżyno – Białystok Południe oraz Białystok Południe – Ploski.




Coraz więcej S19

S19 to element międzynarodowego szlaku Via Carpatia. W Polsce ma mieć on długość ponad 700 km i przebiegać będzie przez województwa podlaskie, mazowieckie, lubelskie i podkarpackie.

Kierowcy korzystają już z kilku odcinków S19 - zachodniej obwodnicy Lublina oraz od Sokołowa Małopolskiego do Rzeszowa. 130 km przyszłej S19, od Lublina do Sokołowa Małopolskiego, jest w trakcie realizacji. Inwestycję podzielono na 12 odcinków realizacyjnych, po sześć w województwie lubelskim (łączna długość to ok. 75 km) i podkarpackim (55 km).

Na 11 z nich trwają już prace w terenie o różnym zaawansowaniu wynikającym z terminu otrzymania zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Na ostatni odcinek, Kamień - Sokołów Małopolski, trwa jeszcze postępowanie związane z wydaniem decyzji ZRID. Wykonawcy prowadzą prace ziemne, powstają obiekty mostowe, miejsca obsługi podróżnych, a na niektórych fragmentach trasy prowadzone są roboty bitumiczne. Warstwa wiążąca ułożona jest już na ok. 20 proc. trasy głównej obwodnicy Janowa Lubelskiego. Pierwszymi fragmentami trasy kierowcy pojadą w 2021 roku, a całością w 2022 roku.

Via Carpatia połączy Litwę, Polskę, Słowację, Węgry, Rumunię, Bułgarię i Grecję. Do projektu dołączyć mają także Finlandia, Estonia i Łotwa.





Źródło: GDDKiA
[MSz]

wykop

Komentarze

Odśwież obrazek.

Publikowane komentarze sa prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Redakcja zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy obraźliwych lub zawierających wulgaryzmy.


 

REKLAMA
- 101,7fm / 106,0 fm - ONAIR


Zapraszamy na audycje:

foto

Kolejna audycja z cyklu „Bijące serce parafii”
2021-07-22 10:42:48 Kategoria:

W audycji „Bijące serce parafii” tym razem przeniesiemy się w czasy po I wojnie światowej. Dowiemy się czy wówczas zamawiano nowe dzwony, aby uzupełnić straty po...

więcej »


foto

Kształcimy w zawodach, w których jest praca
2021-07-27 06:54:00 Kategoria:

Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Siedlcach jest placówką oświatową Samorządu Województwa Mazowieckiego. W skład Centrum wchodzą: Medyczna Szkoła...

więcej »
foto

Prezent na 20 rocznicę ślubu. Co kupić na 20 rocznicę...
2021-07-23 13:16:15 Kategoria:

Rocznica ślubu to wyjątkowa okazja do świętowania, która obejmuje nie tylko współmałżonków, ale też ich bliskich. Zwłaszcza okrągłe rocznice są powodem do...

więcej »

Lubartów

w lewoLipiec 2021w prawo
Pon Wt Śr Czw Pią So Nd
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25

LUBARTÓW, 25.07 15:30

Jubileuszowy Zlot Anek

więcej »
26 27 28 29 30 31

Kondolencje

Najnowsze Informacje