R E K L A M A



ŁOSICE

drukuj Prześlij znajomemu zgłoś błąd archiwum Cofnij
util util util
foto

Szkołę w Lipnie poprowadzi fundacja?
2021-01-11 18:00:55 Artykuł czytany 2602 razy


Władze samorządowe gminy Platerów zamierzają powierzyć prowadzenie Szkoły Podstawowej w Lipnie Fundacji Akademia Umiejętności z Lublina.


W weekend 8-10 stycznia wśród mieszkańców Lipna rozeszła się wiadomość, że Szkoła ma być przekazana Fundacji Akademia Umiejętności. Placówkę gmina zamierzała zlikwidować z końcem sierpnia. W październiku rada większością głosów przyjęła w tej sprawie uchwałę. W grudniu nie zgodziło się na likwidację Kuratorium Oświaty. Z końcem roku wójt odwołał się od tej decyzji do Ministerstwa Edukacji Narodowej.

Teraz jednak władze gminy mają nowy plan. Szkołę miałaby prowadzić od września Fundacja, która ma w tym doświadczenie. Prowadziła szkoły m.in. w Kościeniewiczach w gminie Piszczac i w gminie Hanna. Wójt Jerzy Garucki w rozmowie z nami zaznacza, że Szkoła nadal będzie placówką publiczną, zmieni się tylko organ prowadzący. Warunkiem jest zgoda Kuratorium. Akademia Umiejętności podaje na swojej stronie, że pomaga samorządom, przejmując ich szkoły. Deklaruje, że działa dla dobra małych społeczności.

Wójt zaprosił na 14 stycznia rodziców na spotkanie informacyjne. Chce przedstawić zasady, na jakich placówka miałaby dalej działać. Rodzice mają wątpliwości, czy takie spotkanie w czasie narodowej kwarantanny to dobry pomysł.

BM

wykop
Nasi reporterzy są do państwa dyspozycji:

Kamil Skorupski
tel. 504 838 118
skorupski@radiopodlasie.pl
|
|
|
Sławomir Karczewski
tel. 500 106 003
miedzyrzec@radiopodlasie.pl

Komentarze

  • ...
    2021-01-15 17:46:19

    arrow

    Solejókowa to chyba swoją miarą mierzy...

  • Solejókowa
    2021-01-15 17:25:28

    arrow

    W końcu się ludzie poznali na Panu Wójcie i nie pozwalają się w trąbę robić... Mam nadzieję, że przy następnych wyborach będziecie o tym pamiętać, bo jak go wybierzecie na kolejną kadencję to wszystko sprzeda, bo to już będzie jego ostatnia możliwa kadencja...

  • Do wójta
    2021-01-15 12:55:50

    arrow

    Na wszystkich frontach nie da się walczyć.

  • Kuba
    2021-01-15 07:10:07

    arrow

    Panie Wojcie tak się nie robi... Dla Pana liczą się pieniądze a inni mają inne wartości... Jak można tak kombinować nie wstyd Panu...

  • ??
    2021-01-14 08:27:17

    arrow

    Czy salę gimnastyczną też pan wójt przekaże fundacji?

  • Salomon
    2021-01-13 23:27:54

    arrow

    S.ali muchi, będzie wiosna...taki jest poziom niektórych komentarzy.a wyjście jest: Teraz wieczory i noce długie, wezta się do roboty i za 9 m_cy demografia urośnie. wójt szkoly na pewno wtedy nie zamknie bo będzie już kogo uczyć. Innej rady na to nie ma.😀

  • Na chłodno
    2021-01-13 21:14:13

    arrow

    Pójscie na noże i okopanie się nikomu nie posłuży, ani dzieciom, ani szkole. Jeśli samorząd chce rozmawiać z rodzicami, szuka innego rozwiązania to może jednak warto przełamać niechęć, spotkać się, wysłuchać i dopiero później oceniać? Szukanie kompromisu to trudna sztuka, ale nie niemożliwa, tylko do tego trzeba woli obu stron.

  • obserwator
    2021-01-13 20:37:27

    arrow

    Jutro to policja i sanepid zarobi na spotkaniu

  • Do obiektywnego
    2021-01-13 20:26:38

    arrow

    Czy Ty sam chłopie przeczytałeś ze zrozumieniem co napisałeś... ręce opadają

  • Do obiektywnie
    2021-01-13 19:42:05

    arrow

    A czemu rodzice mają się starać sami o coś co należy do zadań gminy? Złość bierze, że tłumaczą się ilością dzieci. Uczniowie, którzy powinni chodzić do Lipna chodzą gdzieś indziej. Ktoś swoimi działaniami do tego doprowadził, ktoś na te działania pomimo skarg przymykał oko, na te działania wręcz przyzwolił, no i do tego ktoś ułatwił sprawę zmiany placówki (autobus dowozi do Platerowa dzieci, które powinny uczęszczać do Lipna). Uczniów byłoby więcej, gdyby placówka była właściwie prowadzona. Więcej uczniów =więcej kasy. Więcej kasy=brak problemu z utrzymaniem szkoły.

  • Obiektywnie
    2021-01-13 16:50:57

    arrow

    Likwidacja źle, fundacja źle, to czemu nie chcą przekształcić szkoły w niepubliczną? Taka propozycja też była i było wielkie oburzenie. Wiele szkół w Polsce działa na takiej zasadzie już od lat, funkcjonują osiągając dobre wyniki, ale wiadomo - tam trzeba postarać się jednak samemu, a nie tylko czekać, że ktoś gotowe na tacy poda...

  • Alicja
    2021-01-13 15:54:18

    arrow

    rodzice zabrali dzieci z tej szkoły za poprzedniej Pani Dyrektor, podkreślę POPRZEDNIEJ!!! słuchy chodzą, że jej działania były nakierowane odpowiednio przez odpowiedni organ gminny aby tak się stało żeby dzieci z tej szkoły wykruszyć i uśmiercić szkołę tak aby wyszło niby naturalnie... Ale Wójta plany się sypły bo nowa Dyrektor z rodzicami broni szkoły bo to naturalne dobro tej wsi... Do "!" - krzykacza, byłam w szkole w Ruskowie, widziałam i słyszałam co rodzice mówią, że nawet na ręczniki papierowe nie macie i że sprzątaczka rządzi szkołą

  • Do Sąsiada
    2021-01-13 14:29:05

    arrow

    Panie Sąsiedzie, jeśli coś się szykuje do zamknięcia, to się nie remontuje i sali nie buduje!

  • Hrabia
    2021-01-13 12:17:39

    arrow

    Przez Fundację chce uśmiercić szkole.Wczesniej była likwidacja teraz fundacja (dłuższa agonia).

  • !
    2021-01-13 11:35:18

    arrow

    A Pani Alicja była w szkole w Ruskowie, że tak twierdzi?

  • Ojciec
    2021-01-13 11:21:00

    arrow

    Nie z nami Panie Wójcie te numery.

  • do czytelnika
    2021-01-13 11:00:47

    arrow

    Kłótnia jest o szkołę, żeby nie została zlikwidowana! Bo w grudniu gmina złożyła wniosek do Kuratorium o likwidację szkoły i nie dostała zgody, więc próbuje teraz nabrać rodziców na fundację, ale na finał długo byśmy nie czekali i szkoły by nie było. PS. było być nauczycielem a nie urzędnikiem w gminie...czy w ramach pracy piszecie te komentarze?

  • waldek
    2021-01-13 10:35:56

    arrow

    eksperyment na żywym organizmie, tylko po co były wcześniejsze inwestycje i inne wydatki, wszystko to jest bez racjonalnego uzasadnienia

  • Do wójta
    2021-01-13 08:15:53

    arrow

    Brak słow tyle lat ta szkoła istnueje a dla wójta tylko pieniądze w głowie

  • czytelnik
    2021-01-13 08:03:58

    arrow

    Dlaczego nikt nie napisze o co właściwie ta kłótnia?
    O to że przejmując szkołę przez fundację przestanie obowiązywać karta nauczyciela i nauczyciele będą pracowali na zwykłej umowie czyli 40 godzina w tygodniu. Oczywiście nie mówiąc już o wynagrodzeniu na poziomie nie mniejszym niż minimalne krajowe.
    Pomyślcie o tym że nauczyciel w tej chwili pracujący w tej szkole ma jak u Pana Boga za piecem. Czworo - pięcioro uczniów w klasie, 18 godzin w tygodniu i wynagrodzenie nauczyciela dyplomowanego (czy. kilka tysięcy brutto). Przecież to nauczanie indywidualne i Ci uczniowie powinni być super przygotowani a niestety nie są.
    Prawda jest taka że do pracy w szkole prowadzonej przez fundację przyjdą Ci nauczyciele którzy chcą uczyć a nie Ci co uczą dla kasy.
    I ostatnie pytanie: Dlaczego rodzice tylu uczniów przenieśli do Platerowa ?

  • Idzpanwch
    2021-01-13 03:37:12

    arrow

    Co się martwić, co się smucić. Przez internet będziem uczyć.

  • Napewno rodzic
    2021-01-13 00:00:15

    arrow

    Niech się ludzie wójta nie podpisują w tych komentarzach jako rodzice, ani tata ani mama. Nie podszywajcie się za rodziców.

  • Napewno rodzic
    2021-01-12 23:45:21

    arrow

    Niech się ludzie wójta nie podpisują w tych komentarzach jako rodzice, ani tata ani mama. Nie podszywajcie się za rodziców.

  • Napewno rodzic
    2021-01-12 23:43:35

    arrow

    Niech się ludzie wójta nie podpisują w tych komentarzach jako rodzice, ani tata ani mama. Nie podszywajcie się za rodziców.

  • Sasiad
    2021-01-12 23:40:58

    arrow

    Panie Andrzej!Co za bzdury wypisujesz.To zasługa Wójta jak wygląda szkoła jako budynek, bo on ja remontowal i sale wybudował.I nic się nie zmieni, szkoła nadal będzie własnością gminy tylko organ prowadzący będzie inny. Czai Pan?

  • Wera
    2021-01-12 22:09:40

    arrow

    Ta szkola likwiduje się naturalnie bo klasy świecą pustkami. Apropo ciekawe dlaczego tyle dzieci odeszło do innych placówek? Może warto trochę pomyśleć i wnioski wyciągnąć.

  • Wera
    2021-01-12 22:09:29

    arrow

    Ta szkola likwiduje się naturalnie bo klasy świecą pustkami. Apropo ciekawe dlaczego tyle dzieci odeszło do innych placówek? Może warto trochę pomyśleć i wnioski wyciągnąć.

  • Tata
    2021-01-12 20:25:20

    arrow

    Przecież nauczyciele zostaną,w czym problem?

  • NN
    2021-01-12 20:07:19

    arrow

    Według mnie to bardzo dobrze, że wójt wyraża chęć ratowania szkoły. Być może zmiana organu prowadzącego i wymiana kadry pedagogicznej spowoduje, że trochę "obumarła" już placówka zacznie się rozwijać, a uczniowie miło wspominać naukę :)

  • Rodzice
    2021-01-12 19:28:52

    arrow

    Zmiana kadry to podstawa! Ktoś ma ciekawe rozumowanie pisząc, że miernikiem skuteczności nauczyciela jest jego wynagrodzenie.. A do wystraszonych zmianą, nic się nie wydarzy bez zgody kuratorium, a jeśli ono wyda pozytywną opinię o przejęciu przez fundację to czemu nie? Jakoś inne szkoły działają w takim systemie i jednak dalej istnieją. To chyba dobrze, że gmina szuka innego rozwiązania

  • Andrzej
    2021-01-12 19:18:17

    arrow

    Panie Wójcie wybuduj sobie Pan szkołę za własne prywatne pieniądze i wtedy sobie będziesz przekazywał komu chcesz. Ta szkoła jest publiczna, wybudowana przez społeczeństwo ponad 100 lat temu, bez dotacji unijnych w kraju, po rozbiorach i wojnach światowych, a ta nieudolność, którą Pan reprezentuje skupia się na pozbyciu społecznego dobra jaką dobrze wykształcona młodzież.

  • Tata
    2021-01-12 19:17:32

    arrow

    Zgadzam się z Sołtysem. 10lat jak u Pana Boga za piecem.

  • Tata
    2021-01-12 19:17:31

    arrow

    Zgadzam się z Sołtysem. 10lat jak u Pana Boga za piecem.

  • Nie dogodzisz
    2021-01-12 19:10:19

    arrow

    "Logiczny" a czemu ma być po szkole jak fundacją ją przejmie?

  • Alicja
    2021-01-12 19:04:55

    arrow

    Oddajcie dla fundacji to będzie to samo co w Ruskowie - bida z nędzą, nawet na ręczniki papierowe nie mają... Do takiej szkoły to się chodziło 20 lat temu. Nasza w Lipnie dzięki dyrektorce ma dużo więcej pomocy, jak oddamy to fundacji to wszystko zniknie bo nikt tego nie będzie kontrolował jak wiadomo gdzie... robią co chcą

  • MIESZKANIEC
    2021-01-12 18:43:16

    arrow

    Ludzie 100 temu potrafili szkoły budować, prowadzić a Pan Wójt tylko próbuje zamykać...nie ma o czym rozmawiać. Mieszkańców nie oszuka na fundację, ani na hejt względem nauczycieli

  • do sołtysa
    2021-01-12 18:37:34

    arrow

    Panie sołtysie to zadanie gminy a nie wielka łaska od strony wójta,że szkołę prowadzi. To zamiar był żeby hurtem szkoły zamykać? I Rusków i Lipno? To po co wybudowana taka super sala gimnastyczna ze środków dla Edukacji

  • ?
    2021-01-12 18:21:59

    arrow

    A kto zabierze nam szkołę? Sama się zlikwiduje przy takiej ilości uczniów. Ile dzieci chodzi teraz do przedszkola? Kto się tym interesuje? A koszty rosną.

  • Logiczny
    2021-01-12 17:37:18

    arrow

    Jak przekażemy szkołę fundacji to już po szkole

  • Logiczny
    2021-01-12 17:32:45

    arrow

    Jak oddamy szkole fundacji to już po szkole

  • Nauczyciel
    2021-01-12 17:25:05

    arrow

    Wymiana grona pedagogicznego to podstawa żeby szkoła dalej mogła funkcjonować

  • sołtys
    2021-01-12 17:23:15

    arrow

    gdyby nie wójt nie mielibyscie szkoły 10 lat temu podzielilibyście los Ruskowa ,

  • rodzice nie są naiwni
    2021-01-12 17:19:57

    arrow

    Wójt zgody od kuratorium nie dostał to teraz myśli, że rodziców na fundacje nabierze

  • Ktoś
    2021-01-12 17:05:52

    arrow

    Przydała by się wymiana grona pedagogicznego!!

  • .
    2021-01-12 16:20:56

    arrow

    Brawo TataMama za odważny komentarz

  • Wiadomo
    2021-01-12 16:11:00

    arrow

    Wójt szkoły nie zlikwiduje bo nie ma zgody Mazowieckiego Kuratora, jak by to od wójta zależało szkoły by nie było.

  • Tata
    2021-01-12 15:53:25

    arrow

    Przecież uczniowie nic nie tracą. Szkoła jest i będzie. Zmieni się organ prowadzący. A to dla dzieci nie jest istotne. Ten link z artykułem z 2011 roku do niczego nie prowadzi.
    Czy szkoły prowadzone przez gminy nie mają problemów?

  • Trochę rozumu
    2021-01-12 15:50:01

    arrow

    Jeśli wójt do szkoły musi dokładać, a fundacja zakłada zysk ... To na czym będzie oszczędzać? Kim będą ci nowi nauczyciele lepsi bo tańsi ? Jeśli chcielibyście mieć dobrze wyedukowane dzieci to pomyślnie czy tańszy bo słabszy nauczyciel to zysk dla waszych dzieci. Wójt zaoszczędzi ale czyim kosztem?

  • kropka
    2021-01-12 15:22:47

    arrow

    Brawo TataMama za odważny komentarz

  • xy
    2021-01-12 14:37:15

    arrow

    Wojcie na wnuczka to można babcie !

  • TataMama
    2021-01-12 13:51:53

    arrow

    dobrze by tej szkole zrobiła wymiana kadry pedagogicznej,nadzieja w fundacji :)

  • gość
    2021-01-12 13:46:17

    arrow

    Wójt wie co robi...szkoły nie likwiduje i to jest najważniejsze, a ta fundacja skoro prowadzi wiele szkół to już się dawno sprawdziła

  • mieszkaniec
    2021-01-12 11:33:41

    arrow

    Dokładnie niech się wójt zapozna jaka to fundacja... brak słów... to będzie interes...

  • rodzic
    2021-01-12 11:11:21

    arrow

    https://www.dziennikwschodni.pl/biala-podlaska/szkola-zamknieta-bo-bylo-za-zimno-zaprzeczaja-ze-chodzi-o-oszczednosci,n,1000192662.html

Odśwież obrazek.

Publikowane komentarze sa prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Redakcja zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy obraźliwych lub zawierających wulgaryzmy.


 

REKLAMA
- 101,7fm / 106,0 fm - ONAIR


Zapraszamy na audycje:

foto

O tym się mówi... Poranna rozmowa na antenie KRP
2023-02-09 16:07:30 Kategoria:

Codziennie, od poniedziałku do piątku o godz. 8:12 polecamy "O tym się mówi..." poranną rozmowę w Katolickim Radiu Podlasie. Gośćmi Marcina Jabłkowskiego i Andrzeja...

więcej »


foto

Caritas dla niepełnosprawnych
2023-02-16 14:38:58 Kategoria:

Rozumiejąc potrzeby osób z niepełnosprawnością Caritas Diecezji Drohiczyńskiej od lutego 2010 r. prowadzi Diecezjalny Ośrodek Wsparcia dla Osób Niepełnosprawnych...

więcej »
foto

Serwer Dell T330 – nowoczesne rozwiązanie dla małych...
2023-02-16 12:21:10 Kategoria:

Sewer to niezawodne urządzenie powszechnie wykorzystywane w wielu firmach. Przede wszystkim sprzęt cechuje się wysoką wydajnością oraz gwarancją bezpieczeństwa...

więcej »
foto

Na jakie telewizory warto zwrócić uwagę?
2023-02-16 11:25:20 Kategoria:

Choć nie milkną dyskusję, jaki telewizor LED byłby najlepszy, czy może trafniejszym wyborem byłyby telewizory LCD, plazma czy też zaawansowane technologicznie modele....

więcej »
foto

Jak mierzyć postępy działań SEO?
2023-02-15 11:06:39 Kategoria:

SEO, czyli Search Engine Optimization (optymalizacja stron pod wyszukiwarki internetowe) jest to zestaw technik stosowanych do zwiększenia widoczności witryny internetowej w...

więcej »
foto

Na co zwrócić uwagę, kupując pościel?
2023-02-14 12:48:01 Kategoria:

Sypialnia jest tą częścią domu, w której szuka się relaksu i spokoju. Wchodząc do niej tuż przed snem, powinna dawać poczucie bezpieczeństwa i być oazą po nawet...

więcej »
foto

Dlaczego młodzi ludzie coraz częściej inwestują na...
2023-02-14 10:39:26 Kategoria:

Przyjrzymy się, jak wygląda inwestowanie w akcje. Jak przygotowują się do tego młodzi inwestorzy? Czy giełda jest dla każdego?

więcej »
foto

Jak zacząć przygodę z pływaniem?
2023-02-13 10:48:46 Kategoria:

Aktywność fizyczna jest niezbędna do zachowania zdrowia, jednak nie każda dyscyplina będzie odpowiednia dla wszystkich. Jedni z nas wolą sporty siłowe, inni spokojną...

więcej »

Łosice

w lewoKwiecień 2024w prawo
Pon Wt Śr Czw Pią So Nd
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Kondolencje

Najnowsze Informacje