R E K L A M A



ŁOSICE

drukuj Prześlij znajomemu zgłoś błąd archiwum Cofnij
util util util
foto

Na sesji Rady Powiatu o kontrowersyjnym przetargu
2015-07-29 15:12:14 Artykuł czytany 5294 razy


Podczas sesji nadzwyczajnej Rady Powiatu Łosickiego, która odbyła się 27 lipca, samorządowcy dyskutowali o sprawie przetargu na zakup wozów strażackich dla KP PSP w Łosicach i jednostek zarejestrowanych w KSRG z terenu powiatu łosickiego. Urząd Zamówień Publicznych w przypadku powyższego przetargu stwierdził naruszenie ustawy - Prawo Zamówień Publicznych, w części dotyczącej opisu przedmiotu zamówienia z ciężkim zrzutem ustawienia przetargu pod jedną firmę.


Do porządku obrad z inicjatywy radnych Prawa i Sprawiedliwości, Dariusza Melecha i Janusza Kobylińskiego, wprowadzono dwa dodatkowe punkty - wyjaśnienia przewodniczącego Zarządu Powiatu dotyczące przetargu oraz dyskusję o ewentualnych zagrożeniach dla powiatowego budżetu wynikających z zarzutu ustawienia przetargu. 

W ocenie radnego Janusza Kobylińskiego, w najgorszym wypadku powiat może zostać zobowiązany do zwrotu całej kwoty ponad siedmiomilionowego dofinansowania wraz z odsetkami. Nie zgodził się z tym członek komisji przetargowej Paweł Bahniuk, zatrudniony przy realizacji projektu i mecenas Ewa Romanowska, radca prawny łosickiego starostwa. Starosta łosicki Czesław Giziński i Komendant Powiatowy Straży Pożarnej brygadier Sławomir Zaniuk, odkąd sprawa ujrzała światło dzienne powtarzają, że największa kwota, jaką powiat może zwrócić w ramach tak zwanej korekty finansowej, to 25 % uzyskanej dotacji. W ich ocenie jednak bardziej prawdopodobne jest, że powiat zapłaci 10 lub 5 %. Starosta ma nadzieję, iż powiatowi uda się wyjść z sytuacji obronną ręką i zupełnie uniknąć korekty finansowej.





W trakcie dyskusji radni podkreślali, że o sytuacji związanej z przetargiem dowiedzieli się niedawno, mimo że sprawa ciągnie się już od wielu miesięcy. Zwrócili na to uwagę: Stanisław Bazylczuk, Szczepan Miroński, Sylwia Osipiuk i Franciszek Hornowski. Radni pytali też o kroki podjęte przez starostwo w celu obrony własnych interesów. Odpowiedzi na to pytanie udzieliła mecenas Ewa Romanowska, która naświetliła jak aktualnie wygląda sytuacja od strony formalno – prawnej i podsumowała prowadzoną dyskusję.




Radny Janusz Kobyliński pozostał przy swojej opinii, iż ustawienie przetargu pod jedną firmę świadczy o korupcji.



Dyskusja trwała ponad godzinę. W trakcie, sprawę wyjaśniał starosta Czesław Giziński i Komendant Powiatowy Łosickiej Straży Pożarnej Sławomir Zaniuk. Treść ich wystąpień w większości pokrywała się z informacjami przedstawionymi Katolickiemu Radiu Podlasie,  które publikowaliśmy już w naszym portalu: Czesław Giziński: powiat nie zbankrutuje

Interesy starostwa w tej sprawie reprezentuje obecnie jedna z warszawskich kancelarii prawniczych, o czym pod koniec dyskusji poinformował starosta Czesław Giziński.

DK/Łosice/DJ

wykop
Nasi reporterzy są do państwa dyspozycji:

Kamil Skorupski
tel. 504 838 118
skorupski@radiopodlasie.pl
|
|
|
Sławomir Karczewski
tel. 500 106 003
miedzyrzec@radiopodlasie.pl

Komentarze

  • ''obiektywny
    2017-05-18 12:37:13

    arrow

    Kiedy Pani Mecenas ma dyżur w Starostwie Powiatowym w Łosicach i PUP.

  • smieszne
    2015-08-12 20:27:37

    arrow

    ta pani prawnik to do baletu,tak ladnie sie prezentuje.

  • smieszne
    2015-08-12 20:27:37

    arrow

    ta pani prawnik to do baletu,tak ladnie sie prezentuje.

  • do Aleksandra Kucewicza
    2015-08-12 10:07:18

    arrow

    Teraz to nie ma winnych i wszyscy walą na tego starostę, a odpowiedzialnym za projekt i przewodniczącym komisji przetargowej był Kucewicz, więc nie udawaj teraz osoby pokrzywdzonej, a weź chłopie odpowiedzialnośc na klatę po męsku.

  • mieszkanka Łosic
    2015-08-12 00:37:24

    arrow

    do: ?????
    Odpowiadam do osoby spod znaku zapytania. Proponuję dobrze przeczytać moją wypowiedż. Przecież ja tam chwalę p. Kobylińskiego, on jeden z niewielu zna się na przepisach przetargowych.Natomiast pytałam Zarząd Powiatu na czele ze Starostą dokąd lekką ręką będą szastać pieniędzmi. Powiatu to nie trzeba likwidować, tylko zmienić Zarząd Powiatu. Juz mamy dość!!!

  • Aleksander
    2015-08-07 19:17:15

    arrow

    A co robi przewodniczący komisji przetargowej? No co? Stwierdza ile podmiotów przystąpiło do przetargu (w tym przypadku jeden), stwierdza czy spełnia ów podmiot wymagania ze specyfikacji (w tym wypadku spełniał), więc zgodnie z prawem (oczywiście za zgodą innych członków komisji) informuje organ podejmujący decyzje (starostę) o zaistniałym fakcie. Przewodniczący komisji przetargowej nie ma wpływu na pisanie specyfikacji, ani robienie dokumentacji przetargowej, bo to się dzieje przed. Poczytajcie Szanowni Państwo przepisy.

  • do MIG
    2015-08-06 09:03:44

    arrow

    To czemu PZP i Krajowa Izba Odwoławcza stwierdzili jednoznacznie że przetarg był ustawiony????, a Pan Kucewicz był przewodniczącym komisji. Więc za wcześnie kogoś oskarżać, ale i za wcześnie uniewinniać.

  • Koleś
    2015-08-05 19:02:03

    arrow

    Janusza wybraliśmy nie po to aby coś robił ale po to aby zadawał pytania.

  • MIG
    2015-08-05 18:44:09

    arrow

    Radni są po to by zadawać pytania i podejmować decyzje, to fakt. Ale radni nie są od tego aby rzucać BEZPODSTAWNE oskarżenia. Przecież służby które badają sprawę zupełnie wykluczyły udział ówczesnego wicestarosty Kucewicza. Nikt go ani nie przesłuchiwał, ani tym bardziej nie stawiał w gronie podejrzanych. Więc jeśli już ktoś chce rzucać kamieniami, to niech zapozna się z tematem. Bo potem odszczekać będzie ciężko...

  • Słowik
    2015-08-05 18:36:07

    arrow

    Radny Janusz to wzór bezstronności i uczciwości! Reszta niech się schowa!

  • do upadek
    2015-08-05 17:45:46

    arrow

    Brawo Janusz ,oj jak boli zadawanie pytań oj jak boli

  • Jan Obciach
    2015-08-05 17:40:44

    arrow

    Jak czytam co to się wyprawiało w Starostwie w poprzedniej kadencji, to zastanawiam się czy Powiat w Łosicach jest potrzebny. To są grube afery i nie ma co ściemniać i odwracać kota ogonem, bo to co się wydarzyło rzuca bardzo złe światło na ówczesny cały Zarząd i pracę Starostwa Powiatowego w Łosicach.

  • ....??????
    2015-08-05 17:36:05

    arrow

    Dlaczego są jakieś uwagi do Pana Radnego. Przypomina mi to aferę podsłuchową, nie winni byli ci co mówili i treść rozmowy, a ci co posłuchiwali. Podobnie tutaj nie ci co ustawili przetarg, tylko ci co pytają ile to będzie Powiat kosztowało i kto imiennie jest winny. To jakieś kuriozum.

  • mieszkanka z Łosic
    2015-08-05 17:11:20

    arrow

    To prawda, Pan Janusz Kobyliński jest mądry, zna się na przepisach, dobrze że o tym mówi. Większość siedzi na Sesji ze spuszczonymi głowami.Ale chyba wiecie dlaczego? Przecież ci w koalicji sami na swoich i na siebie nie będą krzyczeć !!, pomimo że wewnątrz wiedzą że p. Kobyliński ma rację, chociaż nie zawsze mówi spokojnie, bo go pewnie na to wszystko nerwy ponoszą. A te 2 miliony, które czytam że trzeba zwrócić, to jak zwykle u nas " nic się nie stało". Pytam tylko dokąd lekką ręką będą szastać naszymi pieniędzmi. Ile rzeczy można byłoby w powiecie zrobić za 2 miliony. ?? Czy nikt w Powiecie nie pomyślał ?

  • upadek
    2015-08-05 13:00:47

    arrow

    Jak się spada z wysoka to bardzo boli, a jak boli to się głośno krzyczy.

    Człowiek chciałby tym bólem się podzielić z innymi ale to nie oni są winni tego upadku i ta świadomość boli najbardziej...

  • Koleś
    2015-08-05 08:45:16

    arrow

    Marian jak jesteś w to umoczony, to cię nie lubię i więcej na ciebie nie zagłosuję. Maniek tak się nie robi, to wielkie świństwo, a czepiałeś się ......

  • do logika
    2015-08-05 00:05:00

    arrow

    A kogo masz na myśli?

  • logika
    2015-08-04 20:04:21

    arrow

    Kto najgłośniej krzyczy „łapać złodzieja”?

  • nizadowolony
    2015-08-04 15:52:25

    arrow

    Widzę że tylko jest jeden kompetentny radny - Janusz Kobyliński, pozostali siedzą cicho jak by nic się nie stało, a starosta mówi, że TYLKO dwa miliony trzba będzie zwrócić, a nie całą kwotę. No to gratuluję PaNstwu radnym samopoczucia.

  • łosiczanka
    2015-08-04 14:27:44

    arrow

    Szanowna Rado i Władzo Powiatu, proszę was wyjaśnijcie raz tę sprawę, jako mieszkańcy Łosic mamy dość awantur, tylko prasa ma z tego pożywkę! Wszyscy dookoła śmieją się z nas!!! Nie bierzcie przykładu z awantur sejmowych. Wybraliśmy was i co robicie, co my słyszymy. ???

  • komentator.
    2015-08-04 12:34:47

    arrow

    Najlepiej żeby nikt się nic nie odzywał, a władza robiła co chce. Ustawiała przetargi, rozwalała szkoły średnie w powiecie, traciła milion złotych na dzieci z Mostowa, a jak radny zada pytanie i powie że się z tym nie zgadza to jest be... Ja też się z tym nie zgadzam, a zgadzam się z Panem radnym.

  • Kazio
    2015-08-04 09:21:09

    arrow

    Jak inaczej nazwać ustawienie przetargu pod jedną firmę jeżeli nie korupcją.

  • ambitny
    2015-08-04 09:18:49

    arrow

    Zapoznałem się po częsci z całą sprawą i powiem tak obrona kogokolwiek umoczonego w tą sprawę to farsa. Może są ludzie o małych móżdżkach ktorzy się na to nabiorą ale ich jest mało lub są w PSL. Pozostali myślą logicznie i widzą co się stało i co podkreślił PZP, oraz Krajowa Izba Odwoławcza. Był przekręt polegający na ustawieniu przetargu i to kropka.

  • zniesmaczony
    2015-08-03 15:29:14

    arrow

    do Człek.
    W SIWZ mowa jest tylko o długości wozu max. 5,3 metra. Nie ma nic o wysokości. Nie wciskaj kitu ludziom. Sam przeczytaj SIWZ bo chyba piszesz o czymś co słyszałeś albo co jest wygodne dla twojego mocodawcy. Przepytajmy Burmistrza Kucewicza i radnego Miasta Bahniuka - niech wytłumaczą się. Z taka elitą u władzy budżet gminy napewno sie nie domknie ale niektórzy sporo zarobią.

  • olo..
    2015-08-03 15:15:15

    arrow

    No tak mamy starą śpiewkę ,,Polacy nic się nie stało",albo a u was biją M.... To nie zagłuszy faktu że przetarg był ustawiony i to stwierdził urzędnik Państwowy do tego powołany, więc nie atakujcie radnego, który pyta o szczegóły, bo po to jest. Wiem że robią to zainteresowani którzy są w to umoczeni.

  • Marian
    2015-08-03 14:42:32

    arrow

    Jak do tej pory to ani w Starostwie ani w gminie nie było zarzutów Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych za ustawianie przetargów. Więc takie teksty Panowie decydeńci to dla idiotów. Ja takim się nie czuję i czuję że z tego przetargu brzydko pachnie.

  • Tosiek
    2015-08-03 08:56:16

    arrow

    Przecież ta sprawa była śmierdząca od początku. Za 10 mln.zł zakupiono samochody strażackie głównie dla OSP. Czy to poyrzebny zakup? I co morda w kubeł i nie odzywac się, ustawienie przetargu to takie małe nic. Brawo PSL, to właśnie Wy na naszym terenie nie macie czego szukać.

  • do jerzego
    2015-08-02 20:35:24

    arrow

    Miłej lektury. Pozdrawiam -http://www.e-bip.pl/Start/37/Council/SessionsList/634

    Protokół Nr IX/15 z IX zwyczajnej sesji Rady Powiatu Łosickiego
    odbytej w dniu 18 maja 2015 r.
    w Starostwie Powiatowym w Łosicach, ul. Narutowicza 6

  • ohaio
    2015-07-31 22:21:48

    arrow

    Ciekawe jakby przejrzeć wszystkie przetargi w ciągu 12 ostatnich lat w Gminie Łosice,co by tam można znaleźć? Ciekawe czy "rury" na targowisko mógłby dostarczyć inny wykonawca?
    Wszystko swoją miarą .....

  • Jerzy
    2015-07-31 19:13:35

    arrow

    Nie wiem jaki jest zamysł podjętych przez tego pana działań, ale jeśli chodzi o to aby "przyprawić PiSowi gębę" zawiści i konfliktu to niech się odzywa jak najwięcej.
    PSL i PO wyjdą na ofiary "mowy nienawiści" a PiSowi na naszym terenie parę procent ubędzie. Ludzie czekają na konstruktywne propozycje rozwoju a nie wieczne rozliczenia politycznych przeciwników. Czy tego nie widzisz?

  • do jerzego
    2015-07-31 17:20:25

    arrow

    Masz rację powinien przyjść na sesję najeść się napić o nic nie pytać a najlepiej to nic nie mówić !

  • Jerzy
    2015-07-31 14:44:24

    arrow

    Przykro to pisać ale pan radny psuje wizerunek PiSu. Pani Szydło pokazuje kompetencje, porozumienie, nowe inwestycje. A u nas ZAMIAST INWESTYCJI radny PiS serwuje nam co raz pseudoafery. ŁOSICE tylko na tym TRACĄ. Państwo radni jak długo będziecie pozwalać na tą farsę? Nie za to bierzecie diety.

  • eurodeputowany
    2015-07-31 13:22:23

    arrow

    Teoretycznie każdemu przetargowi Prezes UZP może zarzucić ustawienie.pytanie dlaczego tego nie robi. To proste. Nie każdy przetarg jest zaskarżany. Czytałem SIWZ i znalazłem jeszcze co najmniej pięć identycznych specyfikacji które nie zostały zaskarżone, a którym tez można byłoby zarzucić ustawienie. O czym tu mowa.

  • komentator
    2015-07-31 11:40:04

    arrow

    Trzeba zauważyć, że zarzut ustawienia przetargu pod jedną firmę postawił Prezes Urzędu Zamówień Publicznych, a nie jakiś radny, a to ma swoją wagę. Ustawienie przetargu jest korupcją i to książkowy przykład i po co tu teksty pod tyt. a u was biją....

  • człek
    2015-07-30 22:13:04

    arrow

    Wy wszyscy nie wiele wiecie w temacie a rozpisujecie się.
    Wytłumaczę coś.
    Są dwie firmy konkurencyjne na rynku, obie budują wozy pożarnicze dla straży pożarnych. Jedna firma bazuje na podwoziach min. tylko X, inna min. tylko na Y.
    Łosicka strażnica PSP była budowana dekady temu. Z powodzeniem mieściły się tam wozy produkowane w owych i późniejszych czasach. Ale w obecnych czasach wóz Y, jako wóz ciężki, oferowany przez firmę niby pokrzywdzoną nie wjechałby do garażu bo podwozie Y było po prostu za wysokie. X mieści się na centymetry. Więc specyfikacja przetargu była napisana pod konkretne wymagania i realia łosickich strażaków - czyli auto, które ma się w garażu mieścić. Koniec i kropka. Żadnych łapówek nie było. Po prostu łosickim strażakom chodziło o pewne parametry /jedne z wielu/, które dana firma miała spełnić. Inaczej wóz stałby na zewnątrz.
    Na wybudowanie nowej strażnicy nie ma szans, a gdyby komendant Zaniuk poruszył taki temat to na forach odezwali by się znawcy tematu i inni hejterzy.
    Pozdrawiam Wszystkich, a niedowiarkom polecam wizytę pod garażami PSP gdzie stoi ciężki samochód i obejrzenie wszystkiego na własne oczy.

  • Do zorientowanej
    2015-07-30 18:37:30

    arrow

    Chyba trochę brakuje tej orientacji. Prokuratura wskazała na błędnie (raczej nie podejrzewam że celowe)sformułowaną SIWZ (specyfikacja istotnych warunków zamówienia). Nie można w przetargu ustawiać parametrów, które jest w stanie spełnić tylko jedna firma bo to z daleka śmierdzi sądem. Gdyby parametry były do spełnienia przez przynajmniej 2 firmy nie byłoby sprawy.

  • Ola m.in. do "... kręgu"
    2015-07-30 16:59:02

    arrow

    Kochaniutki, skoro taki miód w tej straży to bież się do roboty i startuj na strażaka. Na początek jedź na kilka akcji, popatrz na pokiereszowanych ludzi w wypadkach, udziel im pomocy, wyłów kilku topielców a później pisz jakie tam "uciechy" mają.

    Pan radny to chyba wie o czym mówi, w końcu przez tyle lat w gminie przetargi wygrywali m.in. "koledzy z klasy". Czy oni też wg Ciebie "docierali w sposób nieformalny" do zleceniodawcy?

  • obiektywny
    2015-07-30 15:46:47

    arrow

    Po co takie insynuacje w stosunku do starosty i byłego wicestarosty.
    Ludzie co was opętało, że podejrzewacie ich o zle działania i jakąś korupcję.
    To są typowe porachunki polityczne i skończcie już z tym w Łosicach bo się ośmieszacie a media mają pożywkę.

  • mieszkanka Łosic
    2015-07-30 15:10:43

    arrow

    Słyszy się, ze firma która wygrała, przez póltora miesiąca od przetargu przygotowała 9 szt. samochodów strażackich. To jest zbyt krótki czas, czy to nikogo nie dziwi? przecież to niewiarygodne nawet gdyby nocami nie spali tylko pracowali, o co tu chodzi, gdzie tu tzw. te "drugie dno ". A nawiasem mówiąc, to pytam: czy o nas zawsze tylko będzie żle słychać ?? Czy już nic dobrego nie usłyszę ?? Szanowni radni i Władzo Powiatu opamiętajcie się.!

  • zorientowana
    2015-07-30 11:51:24

    arrow

    Zarzuty dotyczą przedmiotu zamówienia, czyli strażackiego samochodu bojowego. Ten element przetargu przygotowywali strażacy, a nie starosta czy jego pracownicy. Skargę złożyła firma, która nie była w stanie sprostać wymaganiom określonym przez strażaków. Nie ma tutaj żadnego ustawiania przetargu czy innych nieprawidłowości, nie dajmy się zwariować i poddawać się prowokacjom w szukaniu sensacji tam, gdzie ich nie ma. W taki sposób można bardzo skrzywdzić niewinnych ludzi.

  • zamknięty krąg
    2015-07-30 09:32:32

    arrow

    W przypadku zakupu wozów strażackich od dawna wiadomo, że wykonawcy tych wozów docierają w sposób nieformalny do strażaków, w wyniku czego preferowane są w opisach przedmiotu zamówienia takie a nie inne modele. Dzięki takiej współpracy strażaków stać na wystawne bankiety i wiele innych uciech. To środowisko jest poza kontrolą a za to odwdzięcza się w wyborach lokalnym politykierom.

  • zniesmaczony
    2015-07-30 08:34:36

    arrow

    Interesy prowadzi warszawska kancelaria. Ile kosztuje nas podatników ta obsługa. Po co jest radca pani Romanowska jeżeli korzysta się z instytucji zewnętrznych. Nie zapominajmy, że przewodniczącym komisji przetargowej na zakup samochodów bojowych dla straży był obecny burmistrz Mariusz Kucewicz, dlaczego nie ma wyjaśnień tego pana.

  • kalifornia
    2015-07-29 21:13:49

    arrow

    Wszystko swoją miarą .....

Odśwież obrazek.

Publikowane komentarze sa prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Redakcja zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy obraźliwych lub zawierających wulgaryzmy.


 

REKLAMA
- 101,7fm / 106,0 fm - ONAIR


Zapraszamy na audycje:

foto

O tym się mówi... Poranna rozmowa na antenie KRP
2023-02-09 16:07:30 Kategoria:

Codziennie, od poniedziałku do piątku o godz. 8:12 polecamy "O tym się mówi..." poranną rozmowę w Katolickim Radiu Podlasie. Gośćmi Marcina Jabłkowskiego i Andrzeja...

więcej »


foto

Caritas dla niepełnosprawnych
2023-02-16 14:38:58 Kategoria:

Rozumiejąc potrzeby osób z niepełnosprawnością Caritas Diecezji Drohiczyńskiej od lutego 2010 r. prowadzi Diecezjalny Ośrodek Wsparcia dla Osób Niepełnosprawnych...

więcej »
foto

Serwer Dell T330 – nowoczesne rozwiązanie dla małych...
2023-02-16 12:21:10 Kategoria:

Sewer to niezawodne urządzenie powszechnie wykorzystywane w wielu firmach. Przede wszystkim sprzęt cechuje się wysoką wydajnością oraz gwarancją bezpieczeństwa...

więcej »
foto

Na jakie telewizory warto zwrócić uwagę?
2023-02-16 11:25:20 Kategoria:

Choć nie milkną dyskusję, jaki telewizor LED byłby najlepszy, czy może trafniejszym wyborem byłyby telewizory LCD, plazma czy też zaawansowane technologicznie modele....

więcej »
foto

Jak mierzyć postępy działań SEO?
2023-02-15 11:06:39 Kategoria:

SEO, czyli Search Engine Optimization (optymalizacja stron pod wyszukiwarki internetowe) jest to zestaw technik stosowanych do zwiększenia widoczności witryny internetowej w...

więcej »
foto

Na co zwrócić uwagę, kupując pościel?
2023-02-14 12:48:01 Kategoria:

Sypialnia jest tą częścią domu, w której szuka się relaksu i spokoju. Wchodząc do niej tuż przed snem, powinna dawać poczucie bezpieczeństwa i być oazą po nawet...

więcej »
foto

Dlaczego młodzi ludzie coraz częściej inwestują na...
2023-02-14 10:39:26 Kategoria:

Przyjrzymy się, jak wygląda inwestowanie w akcje. Jak przygotowują się do tego młodzi inwestorzy? Czy giełda jest dla każdego?

więcej »
foto

Jak zacząć przygodę z pływaniem?
2023-02-13 10:48:46 Kategoria:

Aktywność fizyczna jest niezbędna do zachowania zdrowia, jednak nie każda dyscyplina będzie odpowiednia dla wszystkich. Jedni z nas wolą sporty siłowe, inni spokojną...

więcej »

Łosice

w lewoKwiecień 2024w prawo
Pon Wt Śr Czw Pią So Nd
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Kondolencje

Najnowsze Informacje