R E K L A M A


Kierowcy

drukuj Prześlij znajomemu zgłoś błąd archiwum Cofnij
util util util
foto

Ruszyła kampania „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”
2015-07-07 13:07:23 Artykuł czytany 792 razy


Wielkoformatowe murale promujące trzeźwość za kierownicą i przypominające o odpowiedzialności jaka spoczywa na osobach kierujących pojazdami, pojawiły się w Warszawie, Poznaniu, Gdyni oraz Lublinie w ramach drugiej edycji kampanii „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”. Akcji, prowadzonej przez Komendę Główną Policji we współpracy ze Związkiem Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie patronuje Ministerstwo Gospodarki. Swoje poparcie dla inicjatywy wyraziło już ponad 50 instytucji i organizacji z całej Polski.


Inaugurację nowej odsłony kampanii prowadzonej przez Komendę Główną Policji oraz ZPPP Browary Polskie zaplanowano na 6-7 lipca br. podczas briefingów prasowych zaplanowanych w Gdańsku, Lublinie, Poznaniu i w Warszawie.

Ponad 400 m2 powierzchni w pobliżu najbardziej ruchliwych punktów Warszawy, Poznania, Gdyni i Lublina – tyle łącznie zajmują murale zaprojektowane i wykonane przez Europejską Fundację Kultury Miejskiej w ramach kolejnej odsłony kampanii „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”. Jej celem, podobnie jak w roku ubiegłym, jest promowanie wśród kierowców trzeźwości za kółkiem.

Choć policyjne statystyki wskazują na malejącą liczbę osób prowadzących pod wpływem alkoholu oraz wypadków przez nich spowodowanych, wciąż istnieje przestrzeń do poprawy. Dotyczy to m.in. biernej postawy osób bliskich i współpasażerów, którzy nie reagując w sytuacji, gdy nietrzeźwy wsiada za kierownicę, wyrażają przyzwolenie na jazdę na „podwójnym gazie”. Tym samym stają się współodpowiedzialni za zagrożenie, jakie dla bezpieczeństwa na drodze stanowi pijany kierowca.

Odpowiedzialność, bezpieczeństwo, trzeźwość – na tych trzech hasłach opiera się ogólnopolska kampania muralowa w ramach inicjatywy „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”. Nie bez powodu organizatorzy akcji jako środek przekazu wybrali wielkoformatowe realizacje malarskie w przestrzeni miejskiej. Z ich pomocą mają nadzieję zwrócić uwagę szerokiej grupy odbiorców na niezwykle istotną kwestię, jaką jest bezpieczeństwo na drodze i nierozerwalnie z nim związane zachowanie trzeźwości za kółkiem. Nietypowa dla murali stylistyka retro, nawiązująca do czołówek prasy z lat 50., przyciąga wzrok, a skala prac przekłada się na ich siłę oddziaływania. Nieprzypadkowe jest również ich usytuowanie – pod realizacje zostały wybrane ściany zlokalizowane w pobliżu skrzyżowań o dużym natężeniu ruchu oraz w bezpośrednim sąsiedztwie głównych szlaków komunikacyjnych, które codziennie mijają setki kierowców oraz pieszych.

Kampania startuje u progu sezonu urlopowego, czyli w okresie szczególnie trudnym dla użytkowników dróg ze względu na większe niż zazwyczaj natężenie ruchu związane z wakacyjnymi wyjazdami. – Jak co roku o tej porze apelujemy do kierowców o bezpieczną jazdę: zdjęcie nogi z gazu, rozwagę i trzeźwość. Czujność powinni zachować także pasażerowie i nie wsiadać do pojazdu, gdy kierujący znajduje się pod wpływem alkoholu – przypomina mł. insp. Anna Kuźnia, Zastępca Dyrektora Biura Prewencji i Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji.

Przed wyruszeniem w podróż warto dołożyć starań, aby dotrzeć na miejsce szczęśliwie. – Wakacje to czas odpoczynku, ale nie powinny być czasem wolnym od odpowiedzialności – mówi Danuta Gut, Dyrektor Biura Zarządu Związku Browary Polskie. – Pamiętajmy, że wybierając się na urlop, odpowiadamy za bezpieczeństwo nie tylko własne, ale również bliskich i przyjaciół podróżujących z nami. Przekaz ten doskonale ilustrują murale, które powstały w ramach tegorocznej edycji akcji „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”. Każda z prezentowanych na nich scen - powrót z letniego wypoczynku, rowerowa wyprawa miejska, przejażdżka z przyjaciółmi i rodzinne podróżowanie - jest manifestem odpowiedzialnej – trzeźwej jazdy. Wpleciony w projekt znak przekreślonych kluczyków przypomina, że niezależnie od sytuacji możemy być ambasadorami odpowiedzialnej postawy. Hasło „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” jest wyrazem troski o bezpieczeństwo zarówno własne, naszych pasażerów, jak i innych użytkowników dróg – dodaje Dyrektor Gut.

W inauguracji, która odbyła się dziś przy ul. Waryńskiego w pobliżu stacji Metro Politechnika w Warszawie, gdzie na ścianie jednego z budynków pojawił się wielkoformatowy mural promujący trzeźwość za kierownicą wzięli udział: pani Danuta Gut Dyrektor Biura Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie, młodszy inspektor Marek Konkolewski z Biura Prewencji i Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji oraz Rzecznik Prasowy Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego dr inż. Alvin Gajadhur, który powiedział, że kampania skierowana jest również do kierowców autobusów i samochodów ciężarowych.

W ramach akcji organizatorzy zachęcają do umieszczenia naklejki „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” na tylnej szybie samochodu. W inicjatywę już w ubiegłym roku zaangażowali się funkcjonariusze Policji, którzy podczas kontroli drogowych przekazywali naklejki odpowiedzialnym - trzeźwym kierowcom.

(KGP/ mw / Marketing & Communications Consultans)
[MSz]
wykop

Komentarze

Odśwież obrazek.

Publikowane komentarze sa prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Redakcja zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy obraźliwych lub zawierających wulgaryzmy.

- 101,7fm / 106,0 fm - ONAIR


Zapraszamy na audycje:

foto

O tym się mówi... Poranna rozmowa na antenie KRP
2023-02-09 16:07:30 Kategoria:

Codziennie, od poniedziałku do piątku o godz. 8:12 polecamy "O tym się mówi..." poranną rozmowę w Katolickim Radiu Podlasie. Gośćmi Marcina Jabłkowskiego i Andrzeja...

więcej »


foto

Caritas dla niepełnosprawnych
2023-02-16 14:38:58 Kategoria:

Rozumiejąc potrzeby osób z niepełnosprawnością Caritas Diecezji Drohiczyńskiej od lutego 2010 r. prowadzi Diecezjalny Ośrodek Wsparcia dla Osób Niepełnosprawnych...

więcej »
foto

Serwer Dell T330 – nowoczesne rozwiązanie dla małych...
2023-02-16 12:21:10 Kategoria:

Sewer to niezawodne urządzenie powszechnie wykorzystywane w wielu firmach. Przede wszystkim sprzęt cechuje się wysoką wydajnością oraz gwarancją bezpieczeństwa...

więcej »
foto

Na jakie telewizory warto zwrócić uwagę?
2023-02-16 11:25:20 Kategoria:

Choć nie milkną dyskusję, jaki telewizor LED byłby najlepszy, czy może trafniejszym wyborem byłyby telewizory LCD, plazma czy też zaawansowane technologicznie modele....

więcej »
foto

Jak mierzyć postępy działań SEO?
2023-02-15 11:06:39 Kategoria:

SEO, czyli Search Engine Optimization (optymalizacja stron pod wyszukiwarki internetowe) jest to zestaw technik stosowanych do zwiększenia widoczności witryny internetowej w...

więcej »
foto

Na co zwrócić uwagę, kupując pościel?
2023-02-14 12:48:01 Kategoria:

Sypialnia jest tą częścią domu, w której szuka się relaksu i spokoju. Wchodząc do niej tuż przed snem, powinna dawać poczucie bezpieczeństwa i być oazą po nawet...

więcej »
foto

Dlaczego młodzi ludzie coraz częściej inwestują na...
2023-02-14 10:39:26 Kategoria:

Przyjrzymy się, jak wygląda inwestowanie w akcje. Jak przygotowują się do tego młodzi inwestorzy? Czy giełda jest dla każdego?

więcej »
foto

Jak zacząć przygodę z pływaniem?
2023-02-13 10:48:46 Kategoria:

Aktywność fizyczna jest niezbędna do zachowania zdrowia, jednak nie każda dyscyplina będzie odpowiednia dla wszystkich. Jedni z nas wolą sporty siłowe, inni spokojną...

więcej »

Co, gdzie, kiedy

w lewoKwiecień 2024w prawo
Pon Wt Śr Czw Pią So Nd
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Najnowsze Informacje